Alla inlägg den 17 maj 2013

Av markus holmberg - 17 maj 2013 13:45

Hej, laget har just anlänt till Bombay och det första intrycket jag fick utav just Bombay var att det är otroligt fattigt. På bussen på vägen till hotellet så körde vi nästan över ungefär 20 stycken barn som stod på motorvägen och tiggde pengar. Jag hade lust att slänga ut hela plånboken till dem.. och när dem stog där med ett öga, ett ben, och en arm så kan man knappt förstå själv vilket dröm liv man själv har. Att aldrig behöva gå hungrig eller ha ont.. Att få leva med sin familj och vänner utan att behöva gå och vara rädd att mista dem, varje dag. Man vill hjälpa alla barn och föräldrar i hela Indien, men man kan inte ge pengar till allihop.. hur mycket man än önskar det. Och när man väl skänker pengar går de oftast till Maffia grupper som ger barnen mat och får barnen att lita på dem. Men allt de är ute efter är pengar.

Men nu måste jag fokusera på fotbollen, skriver mer när vi vunnit matchen   

Av markus holmberg - 17 maj 2013 13:11

hej igen! Idag så ska vi spela i AFC Champions league mot ett indiskt lag, i just indien. så snart så bär det av till Bombay! Jag kommer att blogga mer om det här när jag anländer i Indien. ciao

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards